Biar apa orang kata yang penting aku adalah aku....
suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik "kadang2...",
sensitif, berfikiran mendalam, "yelah tue..."
pandai mengambil hati orang lain "eh yer ke..??"
pendiam kecuali setelah dirangsang "ini memang aku..."
agak pemalu "kalau tak kenal orang laaa....."
daya tumpuan yang sangat tinggi "tinggi la sangat.."
badan sehat tetapi mudah diserang selesema "memang pun..."
bersikap romantik tetapi x pandai mempamerkanya "romantik kt suami jerr.."
cukup sayang kepada kanak-kanak "anak aku n budak yang comel2 jerr.."
suka duduk di rumah "haa....apa lagi layan fb atau blog aku la.."
setia pada segalanya..."semestinya..."

Jumaat, 29 Jun 2012

ANAKKU UWAIS....




UWAIS....Anak KesayanganKu...!!!
Uwais dilahirkan pada tanggal 26 September 2011, jam 7.00 malam secara pembedahan...
Walaupun tanda2 melahirkan anak iaitu darah dikesan pada jam 5.00 pagi namun aku masih lagi berlengah-lengah ke Hospital. Jam 7.00 pagi baru aku dan suami bergerak dari rumah di Utan Kandis, Arau....untuk kerumah mama n papa di Kangar...jam 8.00 pagi baru aku ke Hospital , setelah diperiksa doktor memberitahu aku bahawa pintu rahimku sudah buka 3 cm...terkejut jugak aku dibuatnya...!! Kemudian aku dimasukkan ke wad, sakit untuk melahirkan anak tidak terasa....sakitnya seperti senggugut tapi hanya sekejap2 sahaja tidak seperti sengugut yang sakitnya amat perit bagi orang yang senggugutnya teruk seperti aku...!! 
 Jam 4.40 aku diperiksa sekali lagi, doktor mengatakan pintu rahimku sudah 6 cm dibuka, aku disuruh untuk pergi makan sebelum memasuki ke bilik bersalin...sempat lagi aku menanti kehadiran suami, mama n papa melawat aku sebab jam hampir pukul 5.00 waktu pelawat...hehehehe..
dalam jam 5.15 petang, seorang jururawat datang memarahi aku sebab aku tak masuk ke bilik bersalin...aduhhh...malu nyerr..
Didalam bilik bersalin aku masih tidak sakit, doktor memberitahu aku masih lagi 6 cm bukaan, nadi baby aku lemah bermacam kaedah cuba dilakukan namun akhirnya doktor mengatakan kepada aku bahawa aku harus dibedah...
Perasaan takut, bercelaru dan macam2 lagi bergabung difikiranku.... aku disuruh menandatangani satu borang, risau nyer aku pada anak yang bakal dilahirkan.....aku dibawa kebilik pembedahan dalam keadaan tergesa-gesa...hanya Allah s.w.t sahaja yang mengetahui perasaanku ketika itu...
alhamdulillah..pembedahan aku berjaya...baby aku selamat, masa dalam bilik pembedahan doktor meletakkan anak aku disebelah..betapa indahnya anugerah yang dikurniakan Allah kepadaku...uwais memandang kearahku sambil tersenyum...baru beberapa minit sahaja keluar dari rahimku anakku tersenyum kepada aku...menitik air mata aku melihat betapa comelnya baby aku...
Baby aku dibawa keluar, manakala aku masih didalam untuk pemeriksaan ECG dan apa2 lagi yang berkaitan....pada jam 10.00 malam barulah aku dikeluarkan dan dimasukkan kedalam wad semula....syukur ramai saudara mara termasuk ibubapa dan sumi tercinta menunggu aku diluar disaat2 kelahiran anakku itu...terima kasih semua atas keperihatinan dan kasih sayang semua yang sanggup menanti aku melahirkan anak...!! 
Atas nasihat dan bimbingan mama yang menjaga aku di wad sepanjang aku ditempatkan diwad bersalin, alhamdulillah aku boleh balik awal..tidak sampai 2 hari aku sudah boleh pulang...
Di rumah berlaku pertikaian untuk memberi nama anak diantara aku dengan suami, aku berkeras tidak mahukan anak aku diberi nama Uwais, kerana bagiku lebih baik memberi nama yang mempunyai maksud...Namun suami aku tetap berkeras inginkan nama tersebut dan akhirnya kemenangan di pihak suamiku
Syukur nama tersebut rupanya diambik sempena nama seorang pemuda yang bernama Uwais Al-Qarni yang menjadi sebutan penduduk langit...
 Pemberian Allah s.w.t ini adalah satu anugerah yang amat tinggi nilainya pada aku.

Tiada ulasan: