Biar apa orang kata yang penting aku adalah aku....
suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik "kadang2...",
sensitif, berfikiran mendalam, "yelah tue..."
pandai mengambil hati orang lain "eh yer ke..??"
pendiam kecuali setelah dirangsang "ini memang aku..."
agak pemalu "kalau tak kenal orang laaa....."
daya tumpuan yang sangat tinggi "tinggi la sangat.."
badan sehat tetapi mudah diserang selesema "memang pun..."
bersikap romantik tetapi x pandai mempamerkanya "romantik kt suami jerr.."
cukup sayang kepada kanak-kanak "anak aku n budak yang comel2 jerr.."
suka duduk di rumah "haa....apa lagi layan fb atau blog aku la.."
setia pada segalanya..."semestinya..."

Jumaat, 29 Jun 2012

BUAT SUAMI TERCINTA


BUAT SUAMI TERCINTA......


Abang Kehadiranmu memberikan seribu kesyukuran buat diriku
Pada diriku tiada sesuatu yang istimewa untuk dipersembahkan buatmu, 
Kerana aku...bukanlah yang terhebat dan bukanlah yang terbaik
Kerana pada diriku...banyak kekurangan,
 Namun abang tetap saja menerima dan memilihku sebagai seorang isteri... 
Abang... Bukanlah wang dan harta yang aku inginkan, 
Ketika wanita yang lain ingin dikalung rantai berlian, 
Yang ku dambakan hanyalah sekalung doa yang tulus darimu buat diriku
Ketika wanita lain berlumba-lumba mengejar pangkat dan kekayaan dunia, 
Yang aku kejar hanyalah untuk meraih keredhaanmu 
demi mencapai keredhaan Allah s.w.t.....
Abang...Apa yang kuharapkan.. 
Bukanlah mencari seorang suami yang kacak rupanya, 
Bukanku mengharapkan suami yang kaya,
 Bukan kutagih minta dimanja dengan harta, 
Bukan ku rela dipuja dengan wang ringgit, 
Bukan semua itu semata-mata, 
Itu semua tak membawa apa-apa makna bagi diriku......
Seandainya tidak didahulukan dengan agama, 
Hidup kita juga mungkin tak beroleh bahagia... 
Abang... Ku mengharapkan... 
Abang dapat membimbingku ke arah jalan yang benar, 
Berpedomankan keimanan dan ajaran islam, 
Abang menyedarkan aku akan cinta kepada Allah s.w.t, 
Abang mengajarku erti kesabaran, 
Abang hiasi diriku dengan pakaian keimanan dan ketaqwaan, 
Abang mendidik diriku akan erti ketabahan, 
Abang... Semoga segala ujian yang mendatang bersama kita harungi, 
Moga ketabahan, kesabaran, keredhaandan istiqomah sentiasa mengiringi......
Abang... Ketahuilah, daku mencintaimu kerana Allah s.w.t... 

Tiada ulasan: