Biar apa orang kata yang penting aku adalah aku....
suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik "kadang2...",
sensitif, berfikiran mendalam, "yelah tue..."
pandai mengambil hati orang lain "eh yer ke..??"
pendiam kecuali setelah dirangsang "ini memang aku..."
agak pemalu "kalau tak kenal orang laaa....."
daya tumpuan yang sangat tinggi "tinggi la sangat.."
badan sehat tetapi mudah diserang selesema "memang pun..."
bersikap romantik tetapi x pandai mempamerkanya "romantik kt suami jerr.."
cukup sayang kepada kanak-kanak "anak aku n budak yang comel2 jerr.."
suka duduk di rumah "haa....apa lagi layan fb atau blog aku la.."
setia pada segalanya..."semestinya..."

Selasa, 3 Julai 2012

Nasharul Aweera @ MOJO


AWEERA @ MOJO

Gambar Aweera


Lirik Ku Di Sini - Aweera

Ku sedar aku bukan bermimpi
mmg nyata kini ku disini
dengan kamu ku berani
mencari pelangi yang bukan senang tuk dikecapi

Chorus:
Kini ku disini
mencuba tuk merubah segala
moga direstui
hajat ini yang lama membara

Ku ingin sentuhimu selamanya
memenuhi segala janji
aku gagah mungkin kerna semangat kau beri
jiwai semua yang kau rasa

*chorus

Ku inginkan
ku impikan janji ini
tunggu lagi anganku menjadi

Aku disini pasti kernamu semua
mungkinkah ini
akan menjadi saat yang ku nanti
selamanya....

Ku sedar ku bukan bermimpi
memang nyata kini ku disini



Aweera yang juga dikenali dan semakin popular dengan MOJO atau nama sebenar Nasharul Aweera Bin Noriyissham. Beliau merupakan salah seorang peserta rancangan One In A Million (OIAM) terbitan 8TV pada tahun 2009, ketika itu beliau masih berumur 18 tahun. 
Ketika itu, beliau telah mengejutkan banyak pihak dengan bakatnya yang begitu menonjol dengan imej Rock Kapak kerana satu-satunya peserta yang sering membawa lagu berentak rock sehingga menjadikan beliau diantara peserta pilihan dalam OIAM. Aweera berjaya melayakkan diri ke peringkat Grand Finale dimana beliau berentap dengan penyanyi yang dikenali ramai iaitu Tomok dan peserta dari Sabah yang agak mantap iaitu Esther. Malah 

Aweera juga menjadi sebutan ramai terutama dikalangan gadis-gadis ketika itu. Namun nasib tidak menyebelahi Aweera dimana Tomok berjaya menjuarai OIAM dan kelibat Aweera ketika itu terus tenggelam. 

Namun Aweera kini bangkit semula apabila tahun ini Aweera berjaya melonjakkan namanya kembali ke persada seni tanahair. Aweera tampil sebagai vokalis sebuah kumpulan yang dinamakan MOJO. Besar kemungkinan nama Aweera bakal mengegarkan arena muzik tempatan dengan mendapat sentuhan muzik dari Edry KRU yang juga merupakan salah seorang ahli kumpulan tersebut. Mojo sebuah kumpulan yang bermotifkan "Synth Rock" terdiri daripada Aweera, Edry KRU, Johar dan Denny bakal memberikan nafas baru kepada dunia muzik tempatan. Aweera merupakan seorang artis yang sedang meningkat naik sekarang ini menerusi lagu terbaru beliau Andai Ku Bercinta Lagi yang sering diputarkan di corong-corong radio dan menjadi lagu utama drama AMEERA di TV3.


Edry KRU memilih Aweera sebagai vokalis kumpulan Mojo adalah disebabkan kehebatannya Aweera dalam menyanyikan lagu berkonsep Rock. Bakat, gaya dan nyanyiannya yang bagus amat sesuai dengan konsep Mojo. Lagu kumpulan Mojo iaitu Andai Ku Bercinta Lagi adalah kisah sebenar yang terjadi pada salah seorang rakan Edry KRU itu sendiri. Dimana lagu tersebut mengisahkan seorang lelaki yang masih mencintai isterinya walaupun isterinya itu telah meninggal dunia menderitai penyakit kanser. Cintanya itu senantiasa mekar dihati lelaki itu walau apa pun yang berlaku diantara mereka.


Ikuti lagu Mojo menerusi lirik dibawah:-

Mojo terdiri dari Edry KRU (kiri), Denny, Aweera dan Johar. 


Lirik Lagu Andai Ku Bercinta Lagi -MOJO

Kini kau tiada
Senafas pun ku perlu mencuba
Kau bawa pergi sebahagian dari jiwa raga

Bersendiri hidup umpama hilang erti
Bagaimanakah meneruskan hayat ini

Andai ku bercinta lagi suatu hari nanti
Tunjukkan di mana
Ruang hati untuknya yang masih belum kau huni?

Apabila tiba waktu bersemuka
Ku perlu pejamkan mata dan memaksa lafaz cinta
Dengan bayangmu di minda

Tiada pengganti bisa hadir dan mampu menyembuh
Rawan di hati meleraikan semangat ku runtuh

Bersendiri masa umpama tak beralih
Berapa lama lagi harus ku merintih

Malam tidak berpurnama
Fajar tiada kejora
Aku hilang di dalam gelita kalbu
Tanpa dirimu asaku mati

Nak tau lebih lanjut mengenai Aweera...?? 


Hobi Aweera ialah bermain gitar dan mencipta lagu. Beliau begitu meminati musik rock terutama sekali musik rock yang "high pitched". Aweera amat meminati serta menjadikan Awie dan Amy Search sebagai  idolanya. Malah beliau juga pernah mengatakan bahawa beliau amat berharap beliau dapat berduet bersama Awie satu hari nanti kerana Awie idola nombor satu beliau. 


Aweera mula bernyanyi ketika berusia 9 tahun dan tidak pernah mempunyai guru vokal. Aweera juga merupakan seorang yang pemalu, simple dan low profile serta tetap dengan pendiriannya iaitu mahu menjadikan dirinya seorang penyanyi rock. 
Aweera gemar berpakaian yang menunjukkan identiti rock seperti berambut panjang, berseluar koyak, walaupun kadangkala beliau berambut pendek. ayat yang sering dikeluarkan adalah "AKU ADALAH AKU...AKU TETAP DENGAN CARA HIDOP AKU ...ROCK 'N' ROLL !! " dan "JERITAN MAUT FOREVER!!!" serta AYAT "...ROCK SAMPAI TUA..."


Nak tau sebab apa aku begitu meminati Aweera....mestilah kerana suaranya yang lunak itu!!! (^_^)
Malah aku juga mengenali Aweera dari orang yang dekat dengan aku...siapa ya..?? nak tau..
Bapa saudara Aweera merupakan cikgu kesayangan aku iaitu cikgu Noorhashimi Mohd Zain. Abang Aweera iaitu Nasharul Afzzad merupakan rakan baik adik aku. Malah adik aku pernah juga berniaga bersama keluarga Aweera di Unimap, Kuala Perlis, ketika itu adik aku berniaga Char Kuey teow dan keluarga Aweera berniaga air.
Abang Aweera iaitu Nasharul Afzzad yang juga dikenali dengan panggilan nama ACCA dikalangan rakan-rakan merupakan seorang anggota kumpulan O-two yang mana salah seorang dari kumpulan tersebut merupakan rakan sekolah aku iaitu Anep...


Ini adalah diantara koleksi gambar adik kesayangan aku bersama Aweera yang diambil dirumah keluarga Aweera pada tahun 2009:-









Tiada ulasan: